close
Message Title
Message Text?
Yes
No
خانه سوالات رایج آموزش محتوا تماس با ما
همه آیتم ها
search
آموزش MCG - اسکیل با فاصله
00:00 / 00:00

آموزش MCG - اسکیل با فاصله

قیمت: خرید 10,000 تومان
امتیاز:
برچسب: mcg - max creation graph - 3dsmax programing - maxscript - برنامه نویسی در تریدی مکس -pass through mesh - mesh center of mass - local to world matrix - matrix translation component - scenenode world position - add - distance - constant - limit float - lerp float - if - is greater than - ignore first - for each - mesh set material ids - split mesh into polygons - exit if - attach all meshes - translation matrix - mesh in tool space - rotation scaling matrix - vector - quaterion from yaw pitch roll
توضیحات

آموزش MCG - اسکیل کردن پلی گان ها با فاصله از جسم


لینک رایگان دانلود فایل MCG


در این آموزش می خواهیم با استفاده از ابزار MCG برنامه تریدی مکس یک افکت ایجاد کنیم که با نزدیک شدن یک جسم به جسم دیگر، مش ها کوچک شده و مقداری بچرخند و همچنین متریال آی دی آنها تغییر کند تا بتوانیم متریال جدید به آنها بدهیم. در انتهای صفحه لینک دانلود فایل برنامه موجود است که می توانید مطابق ویدئوی زیر از آن استفاده کنید:




بریم سراغ اطلاعات کلی برنامه و نودهای به کار رفته. ابتدا ما نودی را طراحی کردیم که هر پلیگان را بگیرد، آنرا Scale و Rotate کند و خروجی را بصورت یک نود مجزا به ما بدهد. سپس از این نود برای تک تک پلی گان ها استفاده کردیم.




MCG Scale Node


بعد از خلق این نود کافی است مش را تکه تکه کنیم. برای خرد کردن مش به پلی گان از این نود استفاده شده است:



و این نود هم برای فاصله مرکز هر پلی گان از مرکز جسم انتخابی. در صورتی که فاصله از جسم انتخابی بیشتر از عدد مورد نظر باشد عدد 1 و اگر کوچک تر باشد این عدد به سمت صفر میل خواهد کرد.



در نهایت عملیات Scale روی تک تک پلی گان ها باید اعمال بشه



نود کلی به ظاهر شلوغ به نظر میرسه و دلیلش هم نودهای کنترلی واسط و کنترل ارور ها هستند



قسمتی از نود های استفاده شده در این مدیفایر به شرح زیر است ( برای دانلود سورس کدها از طریق خرید اشتراک اقدام کنید)


pass through mesh - mesh center of mass - local to world matrix - matrix translation component - scenenode world position - add - distance - constant - limit float - lerp float - if - is greater than - ignore first - for each - mesh set material ids - split mesh into polygons - exit if - attach all meshes - translation matrix - mesh in tool space - rotation scaling matrix - vector - quaterion from yaw pitch roll

فایل ها
نظرات
نتیجه ای یافت نشد
ثبت دیدگاه
امتیاز شما:
دیدگاه شما:
ثبت