در ویدئوی زیر آموزش کامل خلق یک مدیفایر با استفاده از MCG در برنامه تریدی مکس (3dsmax) را به زبان فارسی مشاهده می کنید. این ویدئو شامل مبانی پایه ای از ماتریکس می باشد که میتواند کمک مناسبی به عنوان راهنمای خلق مدیفایر ها باشد. نظرات شما در ارتقای سایت ما از سمت گوگل و تشویق ما برای خلق محتوای بهتر یاری خواهد کرد.
شاید به خاطر حجم بالای ویدئو لود ویدئو کمی زمانبر باشد.
کلیت ویدئو به این صورت است که ابتدا یک plane ایجاد می کنیم. سپس plane خلق شده را به transform دوربین متصل می کنیم. در مرحله بعد pivot پلان را بر روی مرکز ثقل آن قرار می دهیم.
حال باید مقدار fov را محاسبه کرده و طول و عرض پلان را بر طبق آن محاسبه کنیم. تصویر FOV دوربین با استفاده از یک معادله ساده مثلثاتی قابل محاسبه است.
بصورت کلی نودهای استفاده شده در این ویدئوی آموزشی به شرح زیر می باشند:
scene node - plane mesh primitive - transform mesh - scenenode world transform - mesh center of mass - multiply3 - ray from Matrix axis - ray direction -mesh in tool space -local to world matrix - camera fov - scenenode camera - divid - render setting aspect ration