این مجموعه آموزشی حرفه ای در 10 قسمت تدوین شده و بصورت کامل مبانی شبیه سازی آب، رودخانه، زیر دریا، حباب آب و سایر موارد را در برنامه هودینی آموزش می دهد. مواردی که در هر قسمت به آن پرداخته شده است بصورت خیلی خلاصه شامل موارد زیر می شود:
شروع کار با نود Flip - ایجاد کف روی آب - پارامتر ویسکوزیته آب - پارامتر divergence یا حالت جذب و انفجار آب - تاثیر مقاومت هوا بر روی آب - کشش سطحی آب - بحث bonus point cloud - ایجاد حالت ذوب شدن در جسم
ایجاد نقاط منشاء آب بر روی جسم متحرک - حرکت آب بر اساس جسم متحرک در انیمیشن - جریان آب بر روی سطح و ریختن آن - ایجاد اثر رطوبت بر روی جسم - ایجاد قطرات باران - لایه های تعریف کننده محدوده شبیه سازی - شبیه سازی جریان آب - ایجاد مش برای آب - اصلاحات
ایجاد کف روی آب بر اساس بافت یا تکسچر - حرکت فوم روی آب - الگوهای فوم - ایجاد حالت حباب برای فوم آب - نگاه کلی به شبیه سازی آب سفید (کف روی آب) - تکنیک های استفاده از آب سفید - رندر کردن آب سفید یا همان کف روی آب
ایجاد انیمیشن حمله کوسه زیر آب - ایجاد انیمیشن و محیط - ایجاد قسمت برخورد بدن کوسه با صخره - شبیه سازی آب - حباب های مربوط به کوسه - تاثیر محیط بر روی آب - حباب های آب متراکم
ایجاد امواج خروشان ساحل دریا - ایجاد صفحه اصلی آب دریا - تعریف ساحل دریا - ایجاد امواج بلند - ایجاد اثر برخورد موج با ساحل دریا
ایجاد مخروط گردآب - ایجاد نیروی منحنی - ایجاد جاذبه زمین برای آب - متلاطم کردن حالت آب - ایجاد کف روی آب - ایجاد حباب های آب
ایجاد یک منظره نسبتا ساکن از آب رودخانه و زمین - مدل سازی مسیر رودخانه و محیط اطراف آن - شبیه سازی رودخانه - تنظیمات آب رودخانه - یکی کردن رودخانه با محیط
شبیه سازی آبشار - طریقه ساخت یک صحنه سینمایی از ریختن آب و تنظیمات مرتبط با آن
ایجاد یک آبشار خروشان - تنظیمات آب برای رودخانه - متریال دهی آب رودخانه - تنظیمات کف (فوم) آب - غبار آب روی هوا - نگاه کلی به رندر صحنه - متریال دهی برای رندر - رندر نهایی صحنه - پست پروداکشن صحنه در برنامه Nuke - پست پروداکشن صحنه کوسه در قسمت چهارم آموزش